Saturday, October 18, 2008

Morse Code atau CW

hi all...

Kepada rakan2 yang meminati dan ingin mempelajari dalam Morse code ini boleh menghubungi saya pada email ini hamradiomalaysia@gmail.com
INSYALLAH saya akan cuba membantu dan sama2 kita mempelajari dalam bidang CW ini....
Saya hanya menunggu rakan2 untuk mempelajari bersama saya.Saya selalu di ECHOLINK...maybe saya akan cuba mengadakan KELAS MORSE Code ini melalui ECHOLINK atau saya akan buat satu blog khas atau juga maybe saya akan mengajar melalui BLOG saya ini juga...
untuk cara lain atau sebarang cadangan mengenai Kelas CW ini boleh di berikan cadangan dan pilihan anda dimana eloknya mengadakan kelas ini untuk anda mempelajarinya.Saya akan menunggu rakan2 untuk memberi sebarang cadangan atau cara2 mengenai Kelas Kod Morse ini...disini tidak kira sama ada anda telah mempelajari sepenuhnya atau anda baru ingin mempelajarinya atau juga ingin mendalami dalam CW ini...actually saya pun bukan lah pandai sangat dalam morse code ini.marilah kita sesama mempelajarinya untuk menimba ilmu yang lebih tak kira sedalam mana yang kita mampu..

sekian...
73s

Email: hamradiomalaysia@gmail.com

4 comments:

Che Ku said...

hi
saya salah seorang yang berminat untuk mempelajari morse code.
tau la sikit2 tapi tak pernah keudara.
lesen x ada, equipment pun tak ada.
cuma ada "will to learn"
sukar untuk mendapatkan maklumat.
kalau nak berkongsi ilmu mcm tu bagus la.
sekurang2nya ada jugak "laluan" untuk orang yang baru nk belajar

73
KU
www.morseandmusic.blogspot.com

HAM RADIO said...

boleh bang...belajar lagi...abang nie sape..dimana lokasi..?boelh eyeball ker kalo betul2 minat nak belajar CW...saya Aimil 0126309034...ni no saya...kalo kelapangan boleh call..73

hantu said...

salam bro nak tanya alat key morse ngan oscilator dia ade jual kat mana..tima kasih

Anonymous said...

Saya bukan operator radio ham tapi dah lama nak belajar morse code. Sejak zaman Google Play Store saya baru download app Morse Code Trainer and baru dua hari saya dah hafal letters and numbers. Very effective software ni bila ada dalam handphone.

Hajat nak amik exam RAE tahun ni tapi tak nampak ada exam lagi, dengarnya June ni ada kan?